Przedszkole nasze mieści się
w wolnostojącym budynku
z 1957 r. przy ulicy Moniuszki 11
w Piastowie. Znajduje się
w zacisznej okolicy
z dala od centrum miasta.
Przedszkole otoczone jest
pięknym ogrodem podzielonym na dwa oddzielne place zabaw. Każdy
z nich wyposażony jest
w drewniany bezpieczny sprzęt dostosowany do wieku dzieci.
W pełnym zieleni ogrodzie jest także wiata wykorzystywana do organizowania imprez okolicznościowych przedszkola typu: Piknik Rodzinny, Dzień Dziecka
i inne, które stały się już nasza tradycją.
Nasza kadra pedagogiczna posiada
wysokie kwalifikacje i duże doświadczenie zawodowe, wspomaga ją personel techniczny, który bardzo ciepło
i serdecznie opiekuje się naszymi wychowankami. Nad sprawami administracyjno-żywieniowymi czuwa samodzielny referent.
Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę dba
o ich bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne. Rozpoznaje
i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości
i talenty. Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków gotowości do podjęcia nauki
w szkole podstawowej. Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy rozróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi
z konwencji o prawach dziecka. Wspiera działania wychowawcze rodziców. Promuje zachowania przyjazne przyrodzie,
a także buduje poczucie tożsamości regionalnej
i narodowej.
Do dyspozycji dzieci są następujące pomieszczenia:
- dla każdej grupy wiekowej sala dydaktyczna wyposażona w nowe kolorowe meble, przystosowane do wieku dzieci oraz jadalnia i łazienka
- sala gimnastyczna
- pokój metodyczny, logopedy i psychologa
- sala telewizyjna wraz z komputerami
Przedszkole dba
o rozwój intelektualny dziecka, kształcenie procesów poznawczych
i doskonalenie kompetencji komunikowania się. Dzieci nabywają wiedzę poprzez przyswajanie oraz aktywne poszukiwanie
i odkrywanie, w tym korzystanie
z dostępnych źródeł wiedzy. Przedszkole promuje zdrowie oraz postawy przyjazne przyrodzie. Dzieci wdrażane są do aktywności ruchowej
i poznawczej w naturalnym otoczeniu. Obserwują
i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw.
Uczą się korzystać
z jej zasobów dla własnego zdrowia
i zaspokojenia potrzeb
w racjonalny i bezpieczny sposób. Przedszkole szczególną wagę przywiązuje do
upowszechniania zasad kultury osobistej. Umożliwia dziecku adaptację społeczną
i poszerzanie kontaktów
w otoczeniu. Udział
w ustalaniu, a w konsekwencji
w respektowaniu praw
i obowiązków sprzyja dojrzewaniu społeczno-moralnemu. Dzieci uczą się współdziałania
i mają możliwość docenić wartość wspólnego dzieła. Dzieci uczą się oddzielać dobro od zła, katalog wartości obejmuje także
: piękno, prawdę, miłość, przyjaźń, współdziałanie, odpowiedzialność, szacunek, tolerancję, zdrowie, przyrodę, ojczyznę. Szczególne miejsce
w pracy przedszkola zajmuje kształtowanie tożsamości dziecka opartych na
tradycjach rodzinnych oraz kulturze regionalnej,
a także historii narodu.
Nauczyciele monitorują
indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych
w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju
i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie do podjęcia nauki
w szkole. Przedszkole bada tę gotowość
i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające
i korygujące rozwój dziecka,
a także udziela pomocy psychologicznej.
Nasze zasady są następujące:
- zaspokajamy potrzeby dziecka
- organizujemy jego aktywność
- zapewniamy bezpieczeństwo
- organizujemy środowisko umożliwiające nabywanie kompetencji społecznych przez dziecko
- indywidualizujemy oddziaływania w zależności od potrzeb i możliwości